woensdag 2 april 2008

Dag 1 overleefd

Blijkbaar doen er zo'n 700 mensen mee aan deze EPT en die worden dan over twee dagen verdeeld. Dag 1A en 1B heet dat dan. Ik speelde vandaag dus, en bouwde langzaam uit naar 12 500 punten. (Iedereen begint met 10 000) De tafel was niet zo zwaar, voor zover ik weet zaten er slechts twee toppers aan tafel. Nou goed, ik heb Ah Ad, kan niet beter en raise naar 500 en krijg 2 callers. Dan komt de flop Kd 9d 6h, en ik bet 1600 uit of zo. Alleen de small blind callt. De turn komt een 6d, kortom nog een ruiten en het gaat check-check. River is een 5h en de SB bet 2500 uit wat best veel is hier. Weinig wat ik nog versla, en al eerder had ik gezien dat hij minder uitbet als hij niet zo zeker is. Ik versla eigenlijk alleen nog een bluf maar ik call toch en hij laat 8s 7s zien voor een straat op de river. Die river call was niet echt lekker van mij.

Vlak daarna krijg ik weer AA en ik raise, iedereen foldt, hmmm.

Tijdens de dinerbreak heb ik nog 6000 punten van de oorspronkelijke 10 000 terwijl het gemiddelde inmiddels op 13500 staat of zo. Dan zak ik nog weer terug tot onder de 4000, en dubbel ik op tegen één van de toppers. (Geen idee hoe hij heet) Met dus minder dan 4000 punten raise ik naar 1100 op de cutoff. De knakker kijkt en kijkt en denkt wat na en uiteindelijk callt hij. De flop komt QJx en hij zet mij direct all-in. Online is dit een insta-call, maar live kan het geen kwaad even na te denken of te kijken of je geen tell oppakt of zo. Inderdaad zeggen zijn ogen iets als: niet callen aub en dus call ik maar. Die tell maakt eigenlijk niet echt uit: je kunt niet eerst 1/3e van je stack in de pot gooien en dan folden als je hit. (hij had A8o en was zo goed als drawing dead) Edit: Ik had AJ deze hand.

Nou goed ik dubbel en verlies weer een beetje en pak weer een klein potje op en dubbel als ik (alweer!) AA krijg. Dit keer callt een Italiaan die nieuw aan de tafel zat. De flop komt J-hoog en hij vindt het geen probleem om met QJ all-in te gaan. Daardoor dubbel ik dus op en ik doe weer mee.

We vechten door en de blinds worden hoger en de stacks worden lager (zoals altijd) en ik moet meer risico gaan nemen. Ik ga twee keer achter elkaar all-in en dat pakt goed uit, want iedereen foldt. (Met K2o en A5o, tja.)

Ik ga het verhaal even inkorten want ik ben zo moe als een hond.

Bij blind van 800-400 en 100 ante ligt er dus 2100 punten preflop al in het midden. Twee keer had ik die dus al opgepakt met een 'steal' en nu heb ik weer een redelijke maar geen superhand: 77. Twee spelers voor mij folden en ik zit met iets als 12000 punten. Raisen naar 3000 en dan nog weer folden was ik niet van plan dus ik ga zelf maar all-in. Als dan een nieuwe speler aan tafel vraagt hoeveel ik precies raise voel ik al nattigheid. Het was wel een redelijke speler en had met Liz Lieu al een paar keer lopen stechelen. Nou hij callt met QQ, een slechte call want ik had al mijn pech al op de heenreis opgebruikt. Direct een 7 op de flop: hey, het zit eens een keer mee op een groot toernooi.

Dan word ik naar een andere tafel verplaatst en begin ik stoer te doen. Oh, eigenlijk was ik hier al van plan de rest van de dag (nog z'n 45 minuten) uit te zitten, maar in de big blind krijg ik 55. Eén raiser en een caller, tja dan moet ik toch ook even kijken of ik een 5 kan hitten. Die kwam niet en dat kost dan toch wel weer 2000.

Nu dan het stoere gedeelte: Op de CO raise ik met 5c4c wat wel OK is gezien de omstandigheden. De button callt en dat is wat minder want ik wilde gewoon de blinds oppakken. Dat is nog steeds 2100 punten en wel wat risico waard. De flop komt 487r dus ik heb eigenlijk niet veel. Maar ik bet toch maar uit. Er zit iets van 6500 in de pot en ik bet dus 4000. De button raist klein naar 9500. Na enig nadenken ga ik all-in wat wel aan de stoere kant is. Hij heeft daar zeker een betere hand dan ik maar na lang nadenken foldt hij dan toch. Later zegt hij dat hij 99 had en hij dacht dat ik iets als KK zou hebben. Dit is een beetje tegen mijn normale speelstijl in, maar ik dacht: de eerste prijs wordt iets van EUR 1,000,000, dat ga je niet winnen door een beetje lafjes alles te folden.

Nou goed, nog een lange weg te gaan, maar de gemiddelde stack is 35000 en ik sta op 34000. En daar ben ik voorlopig wel tevreden mee. Voor de 'backers', niet te vroeg juichen: ik zit bij de laatste 250 of zo, maar er moet nog wel wat gebeuren voordat er geld gewonnen wordt. Ik weet niet precies hoe het zit bij de EPT maar meestal is het iets van top 10%, dus zeg een man of 70. We zullen zien, maar eerst ga ik de rest van mijn fles champagne leegdrinken en dan slapen.

Morgen (2 april) speel ik dus niet, dan gaan de andere 350 man aan de bak.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Een prima start Evert!
Zet hem op op dag 2.

Shippen die 1 miljoen

Unknown zei

Hee Eef,

werk gaat wel voor de meisjes heh!

S6 verder, AndreL