zaterdag 5 april 2008

Vandaag was er weer wat


Vandaag was er weer wat. Nu speel ik trouwens graag cash-games, maar er lopen hier iets van 1000 man rond en ze hebben slechts 4 cash-games tafels. Dus dan kom je als nr 80 op de wachtlijst of zo. Dat heeft geen zin. Dus maar weer een toernooitje. We begonnen met 10k, en daar bleef ik een tijd staan. Toen vond ik AQo en een italiaan callt me. Flop komt Q33 en check, check. Turn een 8 en hij check-raist me daar. De rvier betaal ik ook nog even en hij laat QQ zien. Hmm. Daardoor zak ik wat. Met het oppakken van blinds kom ik een klein beetje terug, maar uiteindelijk gaan de blinds hier een stuk harder omhoog dan in de andere toernooien. Dus gooi ik het erin met Ad6d en wrodt gecalled door AsKs. Een 6je op de flop en ik dubbel maar sta nog steeds slecht. De blinds worden nog hoger en het blind stealen werkte niet echt. De enige keer dat ik het probeerde was met Tc8c, maar direct ging er een all-in en kon ik weer wegleggen. Dan heb ik zelf de BB en een tighte speler limpt op de button. De flop komt 876 en aangezien ik 86 heb vind ik dat geen probleem. Ik bet uit en de button zet me all-in. Tja, dat voelde niet goed, maar wegleggen deed ik niet en hij laat 9c5c zien voor een geflopte straat. Tja, waarom ook niet.

Morgen weer een dag, en oh ja. De organisatie is hier wat vreemd. Niets begint op tijd (behalve de EPT) obers hebben ze bijna niet, als je wat wilt drinken dan ga maar naar de bar. Maar goed als je aan het spelen bent wil je natuurlijk niet een half uur van je plaats af. Dus drink ik vnl water, dat is er gratis en belangrijker: dat kun je zo even pakken. En aan de kassa gebeurde me vandaag het volgende: ik wil een ticket voor morgen kopen. De dame spreekt geen engels, maar is geen probleem op zich. Ik geef mijn paspoort af zodat ze mijn naam kunnen noteren en betaal dus de EUR 330. Dan komt er iemand aanlopen met een mobiele telefoon en geeft die aan de dame die dus mijn toernooi-kaart aan het invullen is. Daar stopt ze rustig mee om uitgebreid aan de telefoon te staan kakelen. Uiteindelijk neemt iemand anders de moeite om het werk even af te maken want dat mens blijft maar kakelen gewoon en loopt nu zelfs weg. Als ik naar de uitgang loop kom ik haar tegen, nog steeds aan de telefoon. Heel vreemd om je klanten (of gasten?) zo te laten staan.

P.S. Die foto heeft nergens mee te maken, maar ik zie in de stats dat zulke foto's wel goed zijn voor de bezoekers aantallen. (Hoewel: bubbelen doet het beter, maar is duurder.)

Geen opmerkingen: