vrijdag 4 april 2008

EPT, nasleep


Toch nog even een verslag van gisteren. Ik begon met 34k aan punten maar kreeg gewoonweg geen enkele hand. En dat is best wel lastig als de blinds 500-1000 zijn met 100 ante. Uiteindelijk vind ik Ac 9c UTG (8-handed) en maak ik een raise, iedereen foldt. Een heel erg loose speler had geopened en ik pak de eerste hand van de dag op, twee zevens. Ik reraise en pak de punten. Dit doe ik nog een keer met 33 en met Jc6c. Die laatste moest ik maar wegleggen tegen een reraise, al dacht ik niet dat hij veel had.

Dan is er even 15 minuten pauze en ben ik gezakt tot 20k punten. De blinden gaan ook weer omhoog. Eerste level was 500-1000/100, tweede level 600-1200/100 wat nog wel een relaxte overgang is. Maar het derde level werd ineens 800-1600/200. En dan ligt er dus ineens 4000 punten preflop in het midden. Duidelijk is in elk geval dat er wat moet gebeuren en de eerste hand na de break wordt er geraisd. Ik vind de eerste en enige hand van de dag: JJ. Hoppa allin, en uiteindelijk zegt die vent iets als 'dit is een slechte call ,maar ik call toch' en hij heeft 55. Geen 5 te bekennen en we hebben weer chips.

Ik pak de blinds een keer op met Qh Jh. Ik overlimp met 66 maar leg weg tegen een raise (die had QQ). KJo speel ik nog een keer, J-hoog flop en de bet pakt de pot op. Ik probeer het nog eens met QTo, maar leg weg tegen een reraise. Feitelijk is er dus niets bijzonders gebeurt.

Blijkbaar was er een echte slachting geweest onder de nederlanders, want ik bleek één van de weinige die er nog in zaten. Toen kregen ze van RTL7 ook een beetje oog voor mij en kwamen ze er met zo'n camera aan. Eerst werd er random wat gefilmd en toen dus een interview. Dan krijg je vragen als 'hoe sta je er voor', 'met welk doel ben je hier gekomen?' Rolf Slotboom had ook al zo'n goeie. Die sprak ik even in de wandelgangen en hij zei: "Ik wist helemaal niet dat je meedeed?". Ik ga toch niet naar een EPT om te tafeltenissen of zo?

Maar goed, terug naar het interview. We zaten 5 man voor de bubble of iets. En Steffi vroeg me feitelijk of ik voor het grote geld ging, of dat ik ging proberen het geld te halen. Je hoort natuurlijk voor het grote geld te gaan, maar mischien doe ik het niet probeer ik te cashen. €5000,- is toch wel veel geld. Wel grappig om te zeggen een half uur voordat je er op de bubble uitgaat.

Maar ok, ik had dus nog een 40k stack en met met blinds 1200-2400/300 ligt er dus alweer 6000 punten preflop in het midden. En dan heb ik de big blind. UTG raist naar 6000, de SB callt ook en dan wel ik ook de flop wel even zien met mijn Qs Js. De dat pakt goed uit: de flop komt Jxx met twee ruiten. SB checkt en ik donk all-in wat niet echt heel erg voor de hand ligt. Ik lig nu wel voor op de range van UTG en hij was zeer aggresief en hij had dus wel gebet. Kan ik dán all-in en wat extra chips meesnoepen. Maar all-in dus en ze folden beide, UTG na wat gemopperd te hebben.

Direct de volgende BB zit het weer mee. Ik heb 3d 4d en er zijn twee limpers. Ik check. De flop komt 258 met één ruiten. Dus een A of een 6 maken me een straat. Ik check, en de eerste limper maakt een bet van 6000. Limper nr 2 callt en dus zit er alweer 21000 in de pot. Dat is een koopje en dus betaal ik ook. De turn komt een random ruiten en hoppetee, het ligt er weer in. Fold, fold en ik pak de pot. Weer 4 of 5 handjes later is er een limper. Ik overlimp met Jd 9d en flop zowaar een flush. Geen actie, maar toch wel weer 8k erbij. Dan sta ik ineens op 80,000 punten terwijl avarage zo rond de 90k zal liggen. Ik blind nog wat af en de bubble wordt aangekondigd.

Ik vind dus KsJs en raise naar 10,000 punten. De SB kijkt mij aan en callt met 83o. Hij wil duidelijk een play gaan maken hier. De flop komt slecht voor mij, 8-hoog met een schoppen. Hij checkt, en ik check. Omdat ik denk dat hij een play gaat maken bet ik hier niet. Dan komt de turn nog een lage schoppen en hij bet uit. Flush-draw, twee overkaarten, folden komt niet in aanmerking. Je kunt hier callen en folden bij een blank river. Maar ik besluit dus te pushen en hij maakt de call.

Dan wordt dus alles stil gelegd, en komen er drie rijen fotografen op de tafel af en TV dus. Dan wordt omgeroepen wat het board is en uiteindelijk mogen de kaarten open. Dat is dan één van de meer spannende rivers zeg maar en die wordt het niet. Dan is de bubble dus gebarsten zoals dat heet en klinkt er luid gejuich van de vele spelers die nu dus wel verzekerd zijn van geld. (Eén van de spelers aan mijn tafel had niet veel chips meer en probeerde duidelijk wel gewoon in the money te komen. Die zag ik tien minuten later met een enorme grijns de toernooizaal verlaten. Edit: die sprak ik vandaag nog even, hij folde AQ in deze hand.) Ondertussen zijn er een tiental fotografen en drie camera ploegen die mijn teleurstelling proberen vast te leggen.

Dan nog weer een interview met RTL7: wel grappig eigenlijk. Eerst zeg ik dat ik waarschijnlijk voor het geld ga, en dan op het momente surpeme kies ik toch anders. Mag ik dat weer gaan uitleggen. En dan krijg je weer vragen van: 'het je geen spijt van je beslissing' en 'wat ga je nu doen?'

Geen opmerkingen: