vrijdag 4 april 2008

EPT, bubble

Eerder stelde ik me de vraag: Wat heb je liever, €5000,- cash of 1% kans op €1.000.000,-? en die vraag werd wel heel erg actueel vandaag. Ik ben een beetje te chargrijnig om er een lang verhaal van te maken, maar mischien doe ik dat toch wel. nou ja. Eerst komt RTL7 langs voor een interview aan de tafel. 'Je staat er niet zo goed voor, maar je zit wel bijna in het geld. Als het er op aan komt, neem je dan het risico of ga je voor de prijs van €5750?' Ik mompel iets van dat je hoort voor het grote geld te gaan, maar dat 5 ruggeuh voor mij toch wel een groot bedrag is. En een tijdje later stonden ze met de camera weer bij mij. tja......

Errr, Het spel wordt stop gezet en de bubble wordt aangekondigd. Er zijn 72 prijzen en er zitten nog 73 spelers in het spel. De spanning stijgt en ik vind KsJs in de hijack. Er zitten (bijna) allemaal big stacks aan de tafel, dat is wel van belang. Uiteraard kan ik hier (lafjes) folden om even 5 ruggetjes mee te nemen maar nee, ik moet weer gek doen en raise naar 10,000. Oh, ik heb een stack van 70k en avarage is denk ik 90k. De SB callt en is een gekke fransman. De manier waarop hij keek etc, daarmee neem ik al aan dat hij een move in de planning heeft. De flop komt 782 met een schoppen en hij checkt. Aangezien ik een dikke check-raise verwacht die ik niet kan callen check ik ook maar. De turn is een schoppen vier, en ik had me al voorgenomen, zodra er een schoppen komt pleur ik het er in. Hij bet uit, iets van 15k of zo en hoppettee het ligt erin. Hij denkt niet echt lang na en callt. Kut.

De dealer roept all-in en de kaarten mogen niet open. Stel je het even voor: 20 foto-lui komen er op afgesneld. 3 of 4 camera ploegen komen aangerent en jij moet dadelijk voor al die lui je koning hoog gaan omdraaien. uiteindelijk is het zover en SHOWDOWN en ik draai mijn kaarten open. De small blind laat 83o zien tja...

Nog steeds heb ik 33% kans om te winnen. Een koning is goed een boer is goed en elke schoppen maakt me een flush. Niets van dit alles en 5 ruggen door de plee. tja.... 'What can I say?'

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Zuur en nooit meer naar Frankrijk.

PI

Anoniem zei

Ai ai, wrang!