zondag 4 januari 2009

Goed begin van de zondag.


Na het redelijke zondag-debacle van vorige week waar ik meer dan $1000 in de diverse toernooien verloor, proberen we het vandaag weer. Het main event op Everest, Sunday warm-up op pokerstars en een $100 op Titan speel ik op dit moment. Later komt er nog wel wat bij afhankelijk van hoe het gaat. Op dit moment sta ik er overal redelijk voor al heb ik op Everest een nogal fishy call tegen een fish gemaakt.

En ik vlieg er nu precies uit als 137e met AT tegen TT. Maar Everest is vandaag toch wel goed voor me geweest. Ze hebben de EPT choice weer zag ik. En ook kwalifiers daarvoor. Dus ik schreef me in voor een super/turbo of zo. Eén op de tien spelers winnen dan een ticket voor de EPT choice (die dan dus ook nog weer gewonnen moet worden) en met 25 deelnemers waren er dus 2 tickets en wat cash-prijzen. Deze kopte ik direct binnen dus dat leverde $280 op ongeveer. Aangezien dat erg soepel liep speelde ik direct de volgende ook weer, en raad eens wat? Juist, die win ik weer!

Ik heb me er wel voor uitgeschreven, want ik heb nu voldoende tafels open maar ik heb nu dus wel 6 golden tokens voor een waarde van $100 per stuk.

---

De $100 op Titan was al gesneuveld toen ik er in het main event tegen AA aanliep. Wel een short-stack de de schade vakt mee maar ik sta er wel slecht voor daar nu. Op pokerstars was het ook ineens gebeurd. Door een vrij vreemde hand eigenlijk: UTG schuift het erin voor 26500 punten terwijl de blinds 'slechts' op 1500 zitten. Om die reden sluit ik AA/KK maar uit en stop ik het er ook maar in met AK. Hij blijkt QQ te hebben en hier verloor ik de flip. Direct de volgende hand heb ik AJo en schuif ik het erin. Helaas vind de big blind AK en daartegen leg ik het af.

Terwijl ik aan het tikken ben valt er ook een flipje (9s8s tegen JsTs op een 7s4s8d board) verkeerd. Aangezien ik al een pot had verloren lig ik er daar ook uit.

Wel goed gaat het Nederpoker-toernooi. Daar krijg ik wel AA op de juiste momenten en vielen ook enkele flipjes goed. Op dit moment ben ik chipleader met 2x zoveel chips als de nummer twee.  Het is een $10 toernooi dus het zal zeker niet veel opleveren.

---

Maar deze won ik in elk geval wel. $10 en iets van 30 man of zo? Weet het niet meer. Het leverde in elk geval $128 op en dus valt de schade mee voor vandaag. Ik kreeg trouwens ineens een superrun van kaarten en daarmee werd het wel makkelijk.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

EVERT IK HOOP DAT JE EEN GOED JAAR KRIJGT EN DIE KILO,S ER AFTREKT

Parkiet zei

Hallo,

Dank je, ik hoop ook op een goed jaar voor jou en dat je er maar net zo veel kilo's af mag trekken als ik. :-P

Evertjan