zondag 11 januari 2009

Het is weer zondag!

Het is weer zondag en (dus) spelen we weer het één en ander aan toernooien. Het begint meestal met de $215 op Everest. Die was weer van korte duur. Eerst limp-call ik met AQo en we krijgen een flop AT3 met 5 spelers. Ik durf er niet op te vertrouwen dat er een c-bet komt van de button, dus bet ik zelf. Button callt en de big blinds reraist net iets meer dan het minimum. Als het zo'n franse dumbo was geweest die precies het minimum raist dan weet ik niet wat ik zou doen. Maar dit was een nederlander en hij reraist dus net iets meer. Kortom hij heeft nagedacht over de hand en als hij uit positie tegen twee spelers die feitelijk beide zeggen een aas te hebben een super kleine reraise maakt, dan weet ik genoeg. De button callt nog wel maar foldt dan zijn AJs als de BB ongeveer 1/3e pot bet op de turn. BB beweerde TT te hebben na enig gevis in de chat van een andere speler.

Dezelfde speler opent met een standaard raise. Met KK call ik in positie. De flop komt T94 en hij c-bet. Ik raise en hij schuift het erin met QQ. Beetje pech voor hem want hij speelt het logisch, maar hij ligt toch wel veel achter hier. Helaas komt de turn een Q en dat was dus weer een kort toernooi. Gelukkig speelde ik ook weer drie super turbo kwalifiers van $33 voor de Ept Choice. De eerste wist ik weer te winnen (net als vorige week) en dat leverde $300 op. Sta nu dus zo'n beetje break even en als de $50 Sng die ik nu nog speel voorbij is kan ik Everest weer afsluiten.

-----------

Pokerstars kent de warmup en ik kwam erachter dat je je daar min of meer met FPP's kunt inkopen. Dat deed ik dus, maar helaas liep ik met AKo tegen AA aan. Dat had ik trouwens nog wel weg kunnen leggen misschien. Tegen een gemiddelde tegenstander niet, maar deze vent had nog niet bewogen. Er waren nog wsel chips over, maar de comeback ko0n ik niet maken. Nu speel ik alleen nog op Titan en we zullen zien wat dat brengt. Een paar toernooien zal ik spelen, maar voornamelijk Sng's. Daar zit het me de laatste tijd niet mee trouwens. zo tegen de bubble lijk ik elke semi-flip te verliezen.

Geen opmerkingen: