zondag 7 september 2008

Een goede generale...

... is een slechte repetitie? Ik hoop het niet want het loop wel lekker de laatste paar dagen. Vrijdag pakte ik al wat lekkers en gisteren zat ik op Everest weer aan de finale tafel. De buyin was $100+$9. Helaas kon ik weer niet een echt goed resultaat neerzetten, maar toch leverde het wel weer een $440 op. Dus grofweg $300 winst. Niet echt overdreven veel maar het telt wel mee. (Overigens was ik chipleader en ging het all-in met QQ tegen JJ. J op de flop en ik was crippeld. Redelijk normale hand.)

Vandaag was nog vreemder. Op Everest speelde ik wel weer de $100k garantueed, maar viel net buiten de prijzen. Maar op Titan was het feest. De cashgames gingen voor het eerst eens echt slecht, maar de toernooien daarentegen een stuk beter. Ik speelde 3 toernooien, een 20$ freezeout, een $25 rebuy en mainevent was een $100 buyin. Vandaag was er ook een echt groot toernooi met $1500 buyin met een eerste prijs van $500.000,- of zo. Na enig wikken en wegen vond ik een buyin van $1500 toch teveel. Ook omdat het dan errug laat gaat worden en ik wat dat betreft nog niet overloop van fitheid.

Terug naar wat ik wel speelde: het begon met de $20 en in afwachting van de andere toernooien speelde ik 3 SnG's. Een $50 en 2x $100. De $50 bubblede ik, dit tegen mijn zin in. (Dat zal duidelijk zijn :-P). Maar de $100 werd ik tweede, ook tegen mijn zin in. Zoals ik al aangaf in het vorige blog, bij een tweede plek erger ik me het meeste. Ook al is het een erg lucratieve bezigheid. Dat kon ik dan in die laatste SnG weer goedmaken en dat deed ik ook. Hoppa! $250 + $23 ingelegd. En $300 + $500 uitgehaald. Dat kan slechter!

De overge twee toernooien wist ik ook te cashen. Eerst de $25 rebuy, daar werd ik op een gegeven moment chipleader. Helaas kon ik dat niet vasthouden. Het was een 6-max toernooi trouwens, en in het zicht van de finaletafel werd ik 10e. Ik zit in de small blind en iedereen foldt dus ik schuif mijn chips erin met 22. De BB callt met A9o en wint de flip. Het leverde toch nog $244 op.

De $100 freezeout met 80 deelnemers verliep iets beter. Op een gegeven moment had ik niet veel meer en ik schuif het erin met TT dacht ik. ik word gecalld door JJ. Die pot verlies ik en ik heb minder dan 1 big blind over! Vervolgens win ik 4 of 5 potten op rij of zo en heb ik nog steeds minder dan voorheen, maar doe toch weer een beetje mee. We pokkelen door tot aan de finaletafel waar ik een raise maak met QTo. Ik was erg rustig geweest, dus spelers moeten me toch wat respect geven zou je denken. De big blind callt en de flop komt 92Q. Top pair en ik bet de flop weer. De BB CR me allin en ik kan niet meer weg. Hij heeft A9 voor middle pair, maar helaas maakt een 9 op de river een eind aan mijn toernooi. Daarmee word ik 7e en dat levert $405 op. Minder dan een $100 SnG, maar ja, je moet ook eerste worden in zo'n event!

Weer heb ik een 'allemaal net niet' gevoel. Toch heeft het al met al weer wat opgeleverd.

Geen opmerkingen: