donderdag 11 september 2008

EPT Barcelona, 4

Helaas was daarmee het goede nieuws wel weg, want nadat ik het had opgebouwd tot 26k, ging het alleen maar bergafwaarts. Ik krijg de beste hand van de dag, red queens, oftewel QhQd. Ik raise uiteraard en word gecalld. De flop komt AcTc3c, kortom 3 klavers en een aas. Geen idee hoe je zoiets moet spelen. Het is een erg slechte flop en ik heb feitelijk de keuze tussen check-fold en bet-fold. Ik koos voor de eerste want dat is goedkoper, maar het lokt natuurlijk wel bluffs uit. Maar ok, zelfs tegen een hand als 2s2c of elk ander paar met een klaver, sta ik slechts heel weinig voor. En tegen een aas, zeker met een klaver kicker erbij ben ik zo goed als drawing dead. Nou ja, of het het beste is weet ik niet, maar ik koos dus voor de check-fold.

Verder betaal je natuurlijk het één en ander aan blinds en dan limpt er weer iemand voor 300 punten. De CO raist hem naar 1100, en dat deed hij redelijk los. Hier ook is het waarschijnlijk dat hij de limper wil isoleren. Ik heb AKo en reraise naar 3000 op de button. Vervolgens gaat de big blind all-in. Limper foldt, en raiser foldt ook na een tijd. Tja, ik moet wel callen voor 5200 meer. Ik kreeg meer dan 2,5:1. Hij blijkt QQ te hebben, maar er zullen al wel outs uit zijn. Dus echt goed zijn mijn kansen niet. (Ik bedoel dat de limper en raiser goed een A of K gehad kunnen hebben. Of beide). Hoe dan ook, die pot valt verkeerd.

Dan zit ik in de big blind, en raist de small blind naar 800. Tja. Het was 150-300/25, dus zit er 1175 in de pot. Meer dan 2:1 en positie, dan gooi ik tegenwoordig de 63o ook niet meer weg. Flop komt As6d4d en hij bet 1100. Ik heb de 6 gehit en hij kan nog van alles hebben. Uiteindelijk besluit ik er een raise in te gooien, want hij heeft makkelijk twee overkaarten naar mijn paartje zessen. En die wil ik hem niet gratis laten hitten. Maar na veel heen en weer gesteggel reraist hij me weer naar 6300. Nu snap ik er helemaal geen jota meer van en neem er dan ook de tijd voor. Geen idee hoe lang ik heb zitten nadenken hier, maar de dealer wijst me erop dat ik aan de beurt ben. Hij wordt blijkbaar ongeduldig, waar ik lak aan heb natuurlijk. Dan vraagt er iemand om de klok, waarna de dealer mij verteld dat ik nog één minuut heb. Dan kan hij niet doen volgens mij, hij moet de floor erbij halen die er dan met een stopwatch bijkomt, maar ok. Ik besluit er geen probleem van te maken en leg uiteindelijk af. Dat is erg onlogisch en waarschijnlijk ook niet goed.
Edit: mijn tegenstander blijkt Jesper Hougaard te zijn, een bracelet winnaar. Had ik dat geweten had ik het er wel ingerost.

Zo was mijn stack dan nog weer hard gedaald tot net onder 10.000 punten. Maar nog steeds 30 blinds dus spel genoeg.

Een enorm tighte speler raist, en wordt gereraisd door een speler die nog tighter is. (Volgens mij zijn 3e hand in 4,5 uur spelen). Mr Tight nummer 1 snapt wel hoe laat het is en openfoldt zijn AKo. Direct de volgende hand limpt Mr Tight nummer 1 in. Dat is wel erg verdacht. Het leek me niet dat hij speculatieve handen zal spelen daar. Maar ok, ik heb 8h7h en daar wil ik wel een flop mee zien in positie. De blinds doen ook gezellig mee en de flop komt Jh8d6h. Kortom ik hit een pair en heb er een flushdraw bij. De big blind bet uit en de tighte limper gaat all-in. Hij zit er extreem relaxed bij, dus ik verwacht niets anders te zien dan AA. Maar ok, daar heb ik ook 50% kans tegen. Plus al het dode geld dat al in de pot ligt, tja dan ga ik ook maar all-in. De blinds folden nu wel en hij blijkt geen AA maar KK te hebben. Edit: Tegen zijn specifieke hand, KK zonder harten blijk ik 52,5% kans te hebben om te winnen.

De turn komt een 5, daarmee blijft het spannend. Elke 8 of 7 is goed, dan heb ik twee paar of trips. Een 4 of 9 maakt em een straat en elke harten een flush. Nog steeds 44% kans zie ik in pokerstove. Maar de river was een J.

Dan gebeurt er iets vreemds, de dealer moet uiteraard uittellen hoeveel er van mijn stack naar mijn tegenstander gaat. Hij komt tot de conclusie ik niet genoeg heb en schuift al mijn muntjes naar mijn tegenstander. Dat probeert hij in elk geval, maar aangezien ik zeker wist dat ik meer had ram ik zo'n beetje de dealer uit zijn stoel en pak ik alle chips terug. Enkele spelers kijken me een beetje vreemd aan, maar ok. ik tel het juiste bedrag af, 7425 punten was het, en hou nog 1500 punten over. Dat is niet veel meer natuurlijk, maar 1500/10000 * eur 8000 is nog wel even €1200.

Drie handen later pleur ik het erin met Jh2h. Normaal gesproken zou ik trouwens nog wat wachten, maar aangezien er antes zijn wordt mijn stack steeds lager. Dan is folden dus -EV en kun je dus ook -EV pushes maken. J2 houdt dan nog steeds niet over, maar mijn timing was OK, want alleen de big blind ging in de tank maar foldt uiteindelijk ook. Btw, hij was ook short stacked, dus de enige die crippled zou zijn als hij me callt en verliest, vandaar dat ik juist op dit moment push.

Dan kan ik niets meer doen totdat een hand of 6 later het naar me toegefoldt wordt in de small blind. K3, insta-allin en insta-call door de duitser. Hij blijkt A5 te hebben en ik verbeter niet.

Een nogal treurig einde vond ik. Bouw je in 5 uur tijd een lekkere stack op, verlies je twee dikke coinflips en dat was het dan.

1 opmerking:

Anoniem zei

Evert-jan vervelend dat je uit het mainevent ligt. Je kan er heerlijk over schrijven! Wel site-events spelen!!!! ik back je eventueel 0.01 % als het nodig is ;-) (samen met 100 andere lezers van je blog kom je dan een heel eind!
Mark