donderdag 11 september 2008

EPT Barcelona, 3

Goed uitgeslapen begon ik aan de EPT vandaag. Tafel 18, pos 1. Niet echt mijn favoriete positie, want dan zit je links naast de dealer en die blokkeert het uitzicht op de speler rechts naast je. Je kunt niet goed zien wanneer je aan de beurt bent etc. Maar ok, het begon wel aardig allemaal. Je begint met 10.000 punten en de blinds waren 25-50. Kortom je hebt daar rustig de ruimte en ik begon dan ook met afwachten. Naast me zat waarschijnlijk een goede speler. Hij sprak vrijwel accentloos engels, maar bleek toch wel een duitser te zijn. Wanneer zie je dat nu? Een belangrijker argument is dat iemand hem vroeg of hij zich gekwalificeerd had, maar hij had zich direct ingekocht. Dat doen de gepensioneerde ondernemers, of je moet goed kunnen pokeren. Gezien zijn leeftijd was het de tweede categorie. Er zaten ook twee russen aan tafel. Allebei behoorlijk loose bleek. En er zaten twee supertighties aan tafel.

Al met al had ik een goede start. Ik kreeg geen goede handen, maar flopte wel lekker. Een speler limpt in vroege positie en ik check in de big blind met Ts8s. De flop komt AT8 met een schoppen. Dus two pair en ik bet. De limper raist me, en was erg zenuwachtig heen en weer aan het wippen. Dat deed hij eerder ook en toen bleek hij AA te hebben. Dus echt enhousiast was ik niet, maar ik ga natuurlijk niet direct folden met twee paar. Dus ik call en check-call de turn. De river ging check-check en daarmee wist ik dus dat ik gewonnen had. Hij had meen ik AJ.

Verder kreeg ik aardig wat pockets, maar ik kon geen set hitten. Hoefde ook niet per se, want met een dubbele c-bet pakte ik een keer de pot. Plus ik pakte een aardige pot met TT, weer in de BB. Er was geraisd preflop, maar ik wilde diepstack uit positie niet reraisen in een toernooi. Drie lage kaarten op de flop, en mijn hand bleek goed. Ik kon er twee valuebets uithalen.

Dan nog weer een hand als 77, ik raise en twee callers. Op een flop als 456 met twee harten bet ik door, weer één caller. Btw, zowel deze hand als de vorige zat ik tegen die duitser links naast me. De turn een 8, maakt me een straat. Weer bet ik en word betaald. De river is wat minder, namelijk een 6. Dus nu verlies ik wel van een full house mocht hij two pair of een set hebben gehad. Ik maak dus een blocking bet/value bet op de river. Hij denkt er lang over na maar callt dan uiteindelijk wel.
Edit: Mijn tegenstander sprak mij een paar dagen later aan over deze hand. Hij had Th8h dus een flush-kans op de flop en ook een 7 maakt hem een straat. Op de turn komt een 8, waarmee hij toppair heeft. Hij callde uiteindelijk de river na lang nadenken zoals ik al schreef, en daar was hij erg slecht over te spreken. Hij vond het een slechte call van hemzelf, omdat de kans dat ik daar bluf erg klein is.

So far so good, allemaal. En het wordt nog beter. Weer een matige hand als AJ, maar geen nood. De flop komt J64 en ik c-bet. Een nieuwe speler aan tafel reraist me daar, maar niet echt veel. Kan iets als KJ/QJ/JT zijn, of ook 77-TT die raist om 'even te kijken waar hij staat'. Ik zelf ben geen fan van zulke informatieraises, maar veel spelers doen het wel. Uiteraard kan hij ook QQ+ hebben of een set. Desalniettemin wil ik nog wel een keer callen. De turn komt laag, weet niet meer welke precies, maar nu gaat het check-check. En als de river dan een 6 komt denk ik de beste hand te hebben en bet ik nog weer heel klein. Na lang nadenken callt hij, omdat er een flushdraw lag op de flop en ik die eventueel gemist kan hebben. Zo zei hij zelf tenminste.

Beide russen gingen niet zo lekker, en één was al gesneuveld. Daar kwam een vervanger voor die vrij onzeker overkwam en een kleine stack had. Ik raise weer eens uit vroege positie met 99. Iedereen foldt tot aan deze nieuwe speler en hij lijkt erg onzeker weer maar gooit het er uiteindelijk wel in. Ik moet wel callen en hij draait AT om. Erg vreemd weer. Gelukkig win ik de flip en zo sta ik boven de 26.000 punten terwijl het gemiddelde iets van 12.000 is.

Geen opmerkingen: