zaterdag 29 november 2008

ECOOP

Oftewel Europese Kampioenschap of Online Poker. Dat is deze en volgende week aan de gang. De SnG's willen nog steeds niet lukken, ik blijf de flipjes verliezen danwel loop tegen AA aan. Frustrerend.

Nog frustrerende is dus die ECOOP. Ik kom elke keer wel ver maar dan gaat het toch een keer mis. Je begint met 5000 punten en ik daalde naar 3000 in de eerste twee uur. Ik kreeg gewoon geen hand. Denk dat mijn beste hand 88 was. Maar goed zo nu en dan toch een blind oppakken en eindelijk een 'echte' hand JJ. Er was weliswaar een EP-raise maar ik ging er toch overheen aangezien ik al short was. Daar pak ik de pot op, dus blinds plus raise. Niet veel later krijg ik AA en dubbel tegen KJ. Dan heb ik weer wat chips en aagezien de tafel wel tight was mocht ik de blinds relatief vaak hebben. als ik dan ook nog een keer iemand eruitgooi met een geflopte set, dan sta ik er gewoon goed voor.

Wel is het zo dat er daar veel gestalld wordt. Dat wil zeggen, 6 of 7 personen aan de tafel nemen met opzet voor elke beslissing de maximale tijd. Het idee erachter is dat zo de kans groter is dat je in het geld komt. Maar ja, laagste prijzen zijn erg laag tov de buyin en ik vind al dat gewacht een gruwel. Ik speelde er wel SnG bij maar die gingen zo slecht dat ik daar op een gegeven moment ook geen zin meer in had.

Nou ja, ik sta dus boven gemiddeld en raise met Jd7d. Aan een normale tafel doe ik dat niet zo snel uit MP, maar deze was zo tight dat ik het wel wilde doen. Een nieuwe speler aan tafel callt me in de big blind. De flop komt 973 of zo, erg laag dus maar wel een 7. Hij bet direct uit waar in mijn ogen erg weinig kracht achter zit. In positie call ik dus om te zien hoe het verder gaat. De turn is ook weer een 7 dus nu heb ik trips en de big blind gaat all-in. Tja, snap-call natuurlijk en hij heeft zo maar Ah6h voor een totale bluf op de flop. Op de turn heeft hij helaas een flushdraw opgepakt die op de river gecomplementeerd werd. Dat leverde een paar krachttermen op, maar ik was toch niet aan het opnemen dus dat maakt ook niet uit.

Direct de volgende hand heb ik 99. Met net iets minder dan 10 blinds en ook nog antes in het spel is dat een easy push vanuit middle position. De big blind vonmd het wel een call waard met zijn KK en toen er dan ook nog een K op de flop kwam was het wel gebeurd. Tja, zo ga je dan van een hele gezonde stack naar helemaal niets in een heel groot toernooi. (Voor mijn doen tenminste, $750 buyin).

Ik begin de frutratie nu echt te voelen!

Geen opmerkingen: