woensdag 26 november 2008

Het blijft tegen zitten..

Het blijft tegen zitten de laatste tijd. Toch weer geprobeerd vandaag, maar het wil gewoonweg niet lukken. Wel 2x de $50 SnG gewonnen + nog iets voor $600. Maar als je dan $1200 hebt ingelegd is dat niet veel. Het lijkt zowaar een verliezende maand te gaan worden, ondanks een kleine winst in de cashgames en de $2000 de eerste van de maand. Ik heb even gekeken of ik wat vieze bad beats kon vinden, maar dat viel wel mee. Voornamelijk zit het niet mee in de coinflips en 'coolers'. Net speelde ik de ECOOP III, wat een $100 turbo rebuy is. Erg slchte structuur, maar goed, dan moet je natuurlijk ook geen rebuy spelen. Ik stond er redelijk voor met een bovengemiddelde stack maar dat betekent iets van 7 á 8 blinds. En met antes erbij is het een effectieve stack van 5 blinden. Dus ik schuif het erin met A7 en wordt gecalld door AQ. Dat was dan dat voor vandaag.

Toch nog een paar bad beats dan. In de $100 buyin, $5000 garantueed (dat ding dat ik won laatst). Een nederlander, paashaas, schuift het erin UTG met 8 blinds. Een losse knakker callt en ik heb QQ. Ja, dat schuif ik er dan weer in wat uiteraard gecalld wordt door de losse gast. Nederlander draait 93o om, hij zal wel op tilt zijn geweest, en losse gast A2o. Erg vreemd allemaal, maar goed er komt een A ergens onderweg.

Ander toernooi dan, ik heb weer QQ en raisydaisy vóór mij. We zitten nog op het eerste level dus het werd een raise naar 60. Hier besloot ik te callen, hoewel een reraise ook mogelijk is. Nog twee callers achter ons. T85 met twee harten en hij c-bet. Ik vind het welletjes zo en reraise er overheen. Hij bette 140 in een 240 pot en met een flush en straatdraw wilde ik geen kleine reraise maken. Dus plop ik all-in (1440, zware overbet) en wordt gecalld door een andere speler. Tot mijn verbazing draait de caller JTo om. Top pair, maar je hoeft geen supertalent te zijn om te snappen dat dat hier niet goed meer is. Runner runner flush en toedeloe.

Laatste jammerhand van de dag: er was een $100 rebuy aan de gang. Die speel ik normaliter niet maar ik maakte vandaag een uitzondering. De blinds zijn 150-300 en er is een limper. Daar weet ik wel raad mee, zeker als je AA hebt. Dus ik raise naar $1050, dan callt er één en de limper callt ook. Een 3-way pot dus en er komt T65 allemaal harten. Check. Nu heb ik geen harten-a, dus ik ben helemaal niet blij met de flop. Tegen een hand als 99 met een harten lig ik maar een klein beetje voor. Maar ik schuif het er toch maar in want ook al lig ik niet veel voor, voorliggen op zich is al genoeg. Dat was weer een lichte overbet, 4500 in een 3200 pot. Speler achter me callt me met... A9. Wie gaat er nu een raise callen met A9o? En op deze flop callen zou prima zijn als hij de harten aas had, maar dat had hij niet. Wel een harten 9, maar om nu naar een 9-hoog flush te gaan drawen hier?? Nou ja, flush komt uiteraard.

Geen opmerkingen: