woensdag 22 april 2009

FPP challenge, eerste update.

Ik had precies genoeg FPP om 48 SnG's te spelen. Winner takes all en dat is dan een $11 prijs. Echt meezitten deed het niet en het is nogal vreemd spelen. Lang niet alle spelers nemen zo'n toernooi serieus en dat maakt het lastig handranges in te schatten. Het biedt ook mogelijkheden natuurlijk, zo pakte ik in één van deze toernooien AA op de allereerste hand. Ik schoof het er maar direct en en jawel, ik werd gecalled door QT en J4s.

Maar HU en shorthanded in het algemeen was het een stuk moeilijker dan ik gewend ben. Veel random moves maakt het gewoon lastig en ook de erg losse calls, nou ja, die zijn wel goed voor me natuurlijk maar ik had me eerder moeten aanpassen en het helpt ook niet als je A6 shove gecalld wordt door een hand als 75 en er direct een 7 flopt. Over het algemeen had ik niet het idee dat het me erg meezat, behalve dan helemaal aan het eind.

Ben geen enkele keer 8e, 9e of 10e geweest. Heel vaak 3e, 15 keer van de 48. En zowel 7x eerste als 7x tweede geworden. Meestal win ik de HU vaker dan dat, maar hier had ik het probleem dat er soms erg veel actie was. Eén van die knakkers heeft dan erg veel mazzel en pakt alle chips. Dan had ik iets van 3500-4000 punten en zit ik tegen iemand met 9000-10000 punten. Dan win je iets minder vaak.

Zeven overwinningen dus voor $77. Ik weet nog niet of ik er echt blij mee ben. Het zag er een stuk slechter uit in eerste instantie, want ik had erg veel mazzel in de allerlaatste twee SnG's die ik speelde. Nou ja, feitelijk is het een ROI van 33,7% en dat is wel erg goed, op wat hogere limieten ten minste.

Inmiddels zit ik dus op 7% na twee dagen. Volgens HM heb ik 4,7 uur gespeeld, voor mijn gevoel veel meer.

Geen opmerkingen: