zondag 5 april 2009

Nederpoker deadmatch, kwartfinales bereikt.

Het stond al een tijd op het programma, maar vandaag werd eindelijk de derde ronde gespeeld. De winnaar gaat door naar de kwartfinale en het blijkt tot mijn verbazing dat er al enkele kwartfinales gespeeld zijn. Hoe dan ook, ik mocht vandaag aan de bak tegen petje100. hier is trouwens een link naar het hele verhaal. Het gaat om 5 matches en daar moet je er dus drie van winnen. Mijn tegenstander bleek erg serieus want hij wilde per se eerst één match spelen, terwijl ik liever wat meer tegelijk speel. (Dan duurt het niet zo lang).

Nou, die eerste match was redelijk kort. Voor de vorm fold ik zo nu en dan een handje op de button, maar ik speel als het nog diep genoeg zit in elk geval 90%+. Dit keer had ik 62o en die werd dus geopend. Mijn tegenstander callt en een flop van A53 vond ik wel de moeite waard om te c-betten. Hij callde weer. De turn komt perfect, namelijk een 4. Nu heb ik een 6-hoog straat en aangezien mijn tegenstander A2 had, en dus een 5-hoog straat, gingen de punten er wel in en stond ik met 1-0 voor.

Een keyhand uit de tweede match: ik 3-bet met KQ en dat wordt gecalled. De flop komt KQx en alle chips gaan naar het midden. Hij draait JT om voor een straat-draw die helaas valt. Dan heb ik weinig chips meer over maar de kaarten vallen dan een tijdje wel goed zodat ik helemaal weer terug kom. Dan open ik op de button met 76s en hij 3-bette me. Ik schoof het er in als semi-bluff maar hij callde me toch wel heel erg snel met KJs. Hmmmm, daar had ik wel verwacht wat meer fold-equity te hebben. Ik flopte een pair, turnde two pair, maar verloor toch de pot aangezien hij een straat riverde. Stand: 1-1.

De derde match ging een beetje op en neer en kwam uiteindelijk op een coinflip aan. De blinds worden steeds hoger en uiteindelijk moet het er een keer in. Ik weet de kaarten niet meer, maar wel dat ik de flip won. Stand: 2-1 voor het vogeltje ;-)

De laatste twee matches gingen dus ook nog van start maar het duurde niet lang. Blijkbaar had mijn tegenstander zijn tacktiek aangepast, want hij begon ineens met mini-raises. Die wil ik wel callen met T6s en de flop kwam iets als 975 met twee ruitens of welke suit ik ook had. Hoe dan ook ik heb een flushdraw een gutshot en ook nog eens een overkaart. Deze keer besloot ik zijn c-bet te callen in plaats van te check-raisen. Met name omdat hij duidelijk liet merken dat hij me overagresief vond. Daar kan hij wel gelijk in hebben trouwens, maar dat terzijde. Turn komt weer perfect voor me en ik maak de flush. Nu floepen de chips er weer in want hij blijkt two pair te hebben gemaakt. Weer een cooler voor mijn tegenstander maar het wint me wel de headsup. Stand: 3-1.

Die laatste maakte dus niet meer uit en we schoven beide de chips er maar in. Die won hij met een straat en zo was het 3-2.

Voor donderdag hebben de we kwartfinale gepland. Eens zien wat dat wordt.

Geen opmerkingen: