donderdag 30 april 2009

Nederpoker headsup finale bereikt

Gisteren kwam Rob sterken ineens met de melding dat hij wel tijd had om onze headsup te gaan spelen. Tot dan had ik altijd 'private' toernooien aangemaakt op PS, maar dat moet je een uur van te voren doen en Rob zei dat tegelijk aanmelden op de $10 normaal wel goed verliep. "Nog nooit misgegaan". Dit keer ging het natuurlijk wel mis en zo waar drie keer. Toch maar weer de privé toernooien aanmaken de volgende keer!

Hij had een wat andere speelstijl dan de vorige tegenstanders en daar moest ik wel even aan wennen. Veel kleine raisjes maakte hij en in positie vind ik dat wel goed, maar uit positie zou ik dat zelf toch wel heel zelden toepassen. In elk geval ontgaat de logica mij. Hoe dan ook, op beide tafels pakte hij al snel de chiplead en dat was tot nu toe altijd andersom gegaan.

Op tafel 1 daalde ik eerst naar 1100, maar turnde toen een straat. Rob betaalde niet af en de semi-blufs die in de volgende twee potten maakte werden ook niet betaald. Twee 'preflop fold' handen en daarna maakte hij zo'n gekke kleine 3-bet uit positie. Misschien dat dit standaard is voor HU spelers, maar ik kan er dus niet zo goed bij. 62o gooi ik dan nog wel weg maar Q8 niet. De c-bet op de flop T98r is een simpele call voor mij. De turn komt een mooie 8 en hier CR hij me all-in met ATs na behoorlijk lang nadenken. De 2-outer komt niet en het eerste puntje is binnen.

De tweede match begon wat beter voor me, tenminste totdat mijn JJ gekraakt werden door een bluf, hehe. Nou ik weet niet of het een bluf was maar ik had geen zin meer de river te callen op een 53642 board waar de laatste drie kaarten een ruiten waren. Er ligt een straat dus ik call maximaal voor een split pot. Ik weet nog steeds niet of het correct is om te folden, maar dat deed ik dus wel. Ik verloor nog een potje zodat ik gedaald was naar net onder de 1000 punten. Ik kwam een beetje terug en verloor weer wat en zo stond ik weer op 1000 punten.

Dan kwam een sleutel hand: hij limpt op de button wat voor hem standaard is met zo'n 30-40 blinds denk ik. Ik besluit mijn KK tricky te spelen en check. De flop ging ook check-check en op de turn ligt er: 26JJ met twee klavers. Nu lead ik om toch maar wat geld in de pot proberen te krijgen en Rob reraist me. De J is niet zo waarschijnlijk en dit is nog wel een easy call. De river komt een derde klaver en wel een 3. Rob gooit er nog een bet in en ik maak de call. Dat blijkt goed te zijn want hij zat op een pure bluf.

Nu was hij short geworden en hij mini-raist de button. Hij was een tijdje aan het limpen geweest, maar dit is de tweede hand die hij raist. Ik call met Q8 en check-calll the Q32 flop. Turn een Kh en weer check-call. River 2h en weer check ik. Dit keer schuift hij all-in met een 720 bet in een 600 pot. Daar heb ik even lekker van de timebank gebruik gemaakt en kwam uiteindelijk tot de conclusie dat ik wel kon callen. En ship it, want hij had random bluf. Beide HU's gewonnen met Q8o. Valt me nu pas op uiteraard.

Helaas pakt de 3e match helemaal verkeerd voor me uit. In de 5e hand call ik een 3-bet met QQ, weer erg ticky gespeeld. Flop is AJ8 en ik call een bet. Turn (4) gaat check-check en river (7) bet hij toch uit. Om de één of andere reden vond ik zijn betsize eng, maar niet eng genoeg om te folden. Had ik wel moeten doen want met T9 had hij een straat gemaakt. Een paar handjes later ging het er in met JT op een 98x board. Hij bleek 98 te hebben en geen hulp. Das was dan een erg korte HU en we besloten de laatste ook maar direct te starten.

De vierde en vijfde match werden dus tegelijk gespeeld, net als de eerste en tweede trouwens. Hier pakte ik wel op beide tafels de chiplead en leek het er op dat Rob wel erg slechte kaarten kreeg. Maar toen ik hem dat achteraf vroeg zei hij van niet en als dat waar is heeft hij over zich heen laten lopen. De vierde tafel kon ik maar niet winnen, hoewel ik hem down had naar minder dan 500 chips en het er in kreeg met AKo preflop. Geen wonder dat ik het er in kreeg, want hij had AA. Die match heb ik uiteindelijk nog verloren waarbij de laatste hand AJ tegen AK was. Gelukkig was ik toen al winnaar.

De vierde match was erg gek. Rob had wat pech dat hij met two pair tegen mijn nuts aanliep. Daar maakte hij trouwens een erg goede laydown. Daar gaf me een aardige chiplead en hij had nog 850 punten of zo. Vreemd genoeg liet hij zich zo'n beetje afblinden totdat hij minder dan 500 punten had. Toen gaf hij wel tegengas maar liep met K7 tegen mijn AQ aan en verbeterde niet.

Dus heb ik nu de finale gehaald en daar ben ik eigenlijk best blij mee. Ik deed mee voor de lol, maar nu ik eenmaal zo ver ben wil ik toch wel erg graag winnen.

Verder is er weinig nieuws. De challenge gaat redelijk. Net heb ik het tweede blokje van 100x$5 STT afgemaakt. Een ROI van 25,2% is toch duidelijk minder dan de vorige keer maar toch wel weer goed voor het leaderboard. Ik sta nu 10e, maar mijn vorige score daalde nog naar de 13e plek en deze score is toch beduidend lager. Ik sta nu weer op $340 en dat is voldoende om de $10 weer eens te proberen.

Geen opmerkingen: